miercuri, 14 aprilie 2010

Editarea şi formatarea unui document


Word oferă mai multe modalităţi de afişare a documentului. Fiecare modalitate de afişare este concepută pentru a uşura executarea anumitor operaţii de editare. Modurile de afişare disponibile sunt:
Normal; pentru operaţiile generale de editare; nu afişează anumite aspecte ale machetei paginii (de exemplu, antete, subsoluri sau coloane multiple);

Page Layout; pentru lucrul cu diferite formatări şi formate de pagină; afişează documentul exact aşa cum va apărea la tipărire;

Online Layout; optimizat pentru afişarea pe ecran; în partea stângă a ecranului, acest mod de vizualizare conţine harta documentului (Document Map) care este foarte utilă la deplasarea în interiorul documentului;

Outline; în acest mod de vizualizare poate fi rearanjată structura documentului, putându‑se cu uşurinţă muta, copia, trage orice parte a documentului restabilindu‑se o altă ordine a structurilor respective (cap., subcap., figuri etc.);
Master Document; uşurează organizarea şi crearea unor documente de mare întindere.
Cele mai uzitate metode de vizualizare sunt Normal (pentru editare) şi Page Layout (pentru formatare).

Introducerea textului

Pe măsură ce tastaţi, pe ecran apare textul introdus, iar punctul de inserare se deplasează spre dreapta. Dacă linia de text ajunge la marginea din dreapta a ecranului, este început automat un rând nou. Tasta Enter va fi apăsată doar dacă este cazul începerii unui nou paragraf.

Creare de shortcut‑uri

Shortcut‑urile sunt combinaţii de taste cu ajutorul cărora se pot introduce în text caractere care nu sunt mapate(nu se găsesc) pe tastatură, cum ar fi: ă, ş, ţ, §, º, × etc. Ele asignează unei combinaţii de taste unul din acele caractere nemapate. Aceste shortcut‑uri (scurtături), odată făcute, sunt memorate de procesor.

Pentru a realiza un shortcut trebuie parcurşi următorii paşi:

· Din meniul Insert se alege Symbol;


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu